• Bubok/

Bubok gör det möjligt för vem som helst att publicera sin bok eller publikation gratis

Report this content

Bubok – den ledande självpubliceringsplattformen i Spanien – gör det möjligt för vem som helst att gratis publicera sina böcker genom ett publiceringsverktyg online. Författaren har all bestämmanderätt och publiceringen sker i sex enkla steg. Böckerna printas ”on demand” i Sverige, av Buboks globala partner, och författaren behåller 80 procent av intäkterna vid en bokförsäljning.

– Vi är glada att kunna erbjuda vem som helst som har något att berätta ett smidigt och enkelt verktyg att publicera och sälja sina verk. Vi vill uppmuntra kreativiteten, språkets utveckling och ett aktivt användande av skriftspråk, säger Justine Petrenko, Bubok.

Buboks publiceringsverktyg har vunnit flera priser, både nationella och europeiska, bland annat Entrepreneur XXI of La Caixa, Ficod 2008, Plugg Web 2.0 och AUIs Best Website of the Year 2009. Bubok grundades 2008 i Spanien och har nyligen lanserat sin publicerings-plattform i Sverige och Storbritannien tillsammans med partnern Service Point Solutions – en global ledande aktör inom digitaltryck och dokumenthantering.

Vem kan publicera?
Bubok riktar sig till alla personer som har någonting att berätta. Till författare, forskare, studenter, företag, lärare, akademiker, bokentusiaster m fl. Författarna kan marknadsföra och sälja sina böcker i både elektroniskt (e-bok) och printat format utan några publice-ringskostnader. Böckerna printas ”on demand”, efter att en beställning gjorts. Författaren bestämmer själv bokens försäljningspris. 80 procent av intäk-terna går till författaren och Bubok behåller 20 procent.Hög användarvänlighet
Publiceringsprocessen är enkel. När författaren tagit sig igenom de fem publiceringsstegen och laddat upp sitt dokument som en word-, pdf eller powerpointfil kan boken ges ut. Tryckning sker, efter bokbeställning, hos Holmbergs Service Point i Malmö. Det finns inga lager eller krav på minsta antal upplagor som måste tryckas.

Flexibel publiceringsprocess
Bubok erbjuder oändliga möjligheter att göra personliga böcker och publicera antingen som e-bok eller tryckt bok. Bubok erbjuder ett brett urval av varianter av omslag, olika typer av inbindningar, olika format och flera papperskvalitéer. I framtiden kommer Bubok att erbjuda ytterligare tjänster och stöd före och efter publicering.På författarsidan kan författaren ladda upp sitt foto, sin biografi, alla titlar som hon eller han gett ut, samt lägga till bloggar och forum. Användaren har full interaktivitet och kan använda sidan som en marknadsföringskanal.

Fakta om Service Point Solutions
Service Point Solutions (www.servicepoint.net) är en ledande aktör inom digitaltryck och dokumenthantering. Service Point Solutions har över 2 200 anställda och mer än 100 produktionsenheter i tio länder (Storbritannien, USA, Spanien, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Hong Kong och Sverige). Den internationella koncernen har sitt huvudkontor. I Sverige heter produktionsenheten Holmbergs Service Point och är Malmös största tryckeri med mer än 100 års erfarenhet.

För ytterligare information, kontakta:

Justine Petrenko, E-post: justine@bubok.com

Annika Andersson, E-post: annika@bubok.com

www.bubok.se

Om Bubok
Bubok grundades 2008 som en bokhandel och självpubliceringsplattform på nätet och erbjuder både elektroniska och on demand-producerade böcker. Bubok har blivit ett populärt val bland passionerade författare. Målsättning är inte bara att uppfylla många författares drömmar utan även att hjälpa dem att nå en bred publik.

Taggar:

Snabbfakta