Upptäck. den nya allterräng-vagnen

Report this content

Oavsett om du kör i den urbana stadsdjungeln eller på tuffare stigar utanför stadens gator, är ditt nya resesällskap bakom varje stor upptäckt den nya allterräng-vagnen Bugaboo Buffalo. Det mest robusta och smidigaste sättet att ge sig ut på vägarna under 2013. Allt du kommer att vilja göra är att upptäcka!

Mångsidig, robust och rymlig. Bugaboo Buffalo som går att fälla ihop i ett stycke, har en hög, bred sittdel (upp till 23 kg) samt en utdragbar solsufflett för extra skydd mot väder och vind.

“Den nya Bugaboo Buffalo är designad för att prestera i alla typer av terräng. Dess smarta design möjliggör och erbjuder en kompakt vagn när den är ihopfälld och en robust och stabil vagn när den används”, säger Max Barenbrug, grundare och delägare i Bugaboo International och drivkraften bakom Bugaboo Buffalos koncept och design.

Speciellt för dem som älskar att fly stadens stress på helgerna, erbjuder Bugaboo Buffalo flera förvaringsmöjligheter, vilket innebär mer utrymme än någonsin för att ta med sig allt du behöver. Packa upp till 10 kg i bagagekorgen under vagnen eller använd väsk-krokarna som finns utrustade på styret för att exempelvis hänga upp en shoppingväska. Med det senaste tillskottet är Bugaboo Buffalo världens första vagn som har ett officiellt säkerhetsintyg för att kunna hänga upp till 6 kilo på styret.

Mobilitetsvarumärket Bugaboo designar vagnar kända för sin höga kvalitet, smarta design och innovativa funktioner, smidighet och användarvänlighet. Det senaste tillskottet i Bugaboo-familjen, Bugaboo Buffalo, är en absolut nödvändighet för familjen som älskar att upptäcka naturens skönhet likväl som att hänga på stan. Så om du älskar att upptäcka, gå ut och njut av åkturen!

Den helt nya Bugaboo Buffalo finns till försäljning i Sverige för 11 500 SEK och finns tillgänglig från våren 2013 i Tyskland, Österrike, Schweiz, Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Norge, Sverige, Danmark, Finland och Ryssland. Under sommaren 2013 kommer Bugaboo Buffalo introduceras på den australiensiska marknaden och i resten av världen under hösten, med undantag från USA där en eventuell lansering beslutas vid ett senare skede.

För närmaste återförsäljare, besök bugaboo.com/retail-locator.

Bilder och ytterligare information
Besök vår Bugaboo Buffalo-microsajt för mer information och för nedladdning av högupplösta bilder:

Password:Discover321!

kontakt

för mer information, bilder och utlån, vänligen kontakta:
Prat PR, Johanna Westin
0703 10 99 05, johanna.westin@prat.se

bugaboo
Bugaboo International är ett holländskt designföretag som utvecklar och producerar produkter för människor i rörelse. Bugaboo är känt för sin innovativa och trendsättande design av barnvagnar. Företaget grundades 1999 med fokus på den holländska marknaden men växte snabbt över de nästkommande tio åren till ett globalt företag. Bugaboos produkter finns tillgängliga i över 50 länder. Besök bugaboo.com för mer information.