Finnveden Metal Structures varslar 25 personer

PRESSMEDDELANDE | GÖTEBORG 1 NOVEMBER 2012.  Finnveden Metal Structures har lagt ett varsel som berör 25 personer vid fabriken i Olofström för att anpassa verksamheten till nuvarande efterfrågan.

”Givet nuvarande marknadsläge är detta tyvärr en nödvändig åtgärd för att anpassa verksamheten till rätt nivå”, säger Johan Westman, vd och koncernchef FinnvedenBulten.

Varslet avser 21 kollektivanställda och 4 tjänstemän. Fabriken i Olofström har totalt 266 anställda varav 53 är tjänstemän. MBL-förhandlingar med berörda fackliga organisationer kommer att inledas snarast.

Johan Westman, VD och koncernchef
Tel: 031-734 59 00, e-post: media@finnvedenbulten.com

Division Finnveden Metal Structures tillverkar produkter i stål, magnesium och aluminium eller i kombinationer av dessa material. De huvudsakliga tillverkningsprocesserna är pressning, gjutning och sammansättning. Komponenterna innefattar bland annat interiör-, chassi- och karossdetaljer för fordonsindustrin men även kundspecifika komponenter till allmänindustrin.