FinnvedenBulten tecknar betydande FSP kontrakt till ett årligt värde av cirka 35 MEUR

FinnvedenBulten, och dess division Bulten, har tecknat ett fullservicekontrakt för att leverera fästelement till en betydande fordonstillverkare. Det årliga värdet uppgår till cirka 35 MEUR, varav 30 MEUR avser nya leveranser, och skapar en stark relation till kunden under de kommande åren.

“Genom kontraktet stärker Bulten sin relation till en global kund. Vi är mycket glada och stolta över detta kontrakt och ser fram emot att påbörja samarbetet”, säger Tommy Andersson, VD för Bulten.

Den tekniska kompetensen inom division Bulten i kombination med många års erfarenhet av att framgångsrikt förse fordonsindustrin med komplexa och kritiska fästelement har varit starkt bidragande till att Bulten vunnit detta kontrakt. Leveranserna kommer att sträcka sig över ett antal år med start i början av 2014 och förväntas nå full kapacitet under 2015.

“Vi fortsätter stärka Bultens position och vi ser goda möjligheter att fortsätta växa affären och öka vår marknadsandel under kommande år”, säger Johan Westman, VD och koncernchef för FinnvedenBulten.

Johan Westman, VD och koncernchef, FinnvedenBulten
Tommy Andersson, VD, Bulten
Tel: 031-734 59 00, e-post: media@finnvedenbulten.com

Notera: Informationen är sådan som FinnvedenBulten AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 11 september 2013 kl.15:00.

FinnvedenBulten utvecklar och driver industriella verksamheter vilka erbjuder produkter och tekniska lösningar i metalliska material. Koncernen verkar som samarbetspartner till internationella kunder inom tillverkande industri, främst fordonsindustrin. Verksamheten bedrivs i två divisioner – Bulten och Finnveden Metal Structures – båda med starka positioner inom sina respektive kundsegment. FinnvedenBultens aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. Läs mer på www.finnvedenbulten.se.