FinnvedenBulten tecknar strategiskt viktigt kontrakt med fordonstillverkare i Kina

PRESSMEDDELANDE, GÖTEBORG 2 DECEMBER 2013 | FinnvedenBultens division Bulten har tecknat ett strategiskt viktigt kontrakt för att leverera fästelement till en fordonstillverkare i Kina och stärker därmed närvaron på den kinesiska marknaden. Det årliga värdet uppgår till cirka 10 MSEK och sträcker sig över ett antal år.

“Bulten har sedan ett antal år tillbaka en helägd fabrik i Kina med lokal tillverkning av högkvalitativa fästelement. En viktig del i vår strategi för organisk tillväxt är att växa på tillväxtmarknader och att vi nu har tecknat ett nytt avtal i Kina är mycket glädjande”, säger Tommy Andersson, VD för Bulten.

Kontraktet med start under 2014 avser leveranser av fästelement till montering för både bilproduktion och drivlina och kommer att sträcka sig över ett antal år.

“Avtalet innebär att vi flyttar fram vår position för division Bulten på den kinesiska marknaden och vi ser goda möjligheter till fortsatt tillväxt i Kina under kommande år”, säger Johan Westman, VD och koncernchef för FinnvedenBulten.

Johan Westman, VD och koncernchef, FinnvedenBulten
Tommy Andersson, VD, Bulten
Tel: 031-734 59 00, e-post: media@finnvedenbulten.com

Notera: Informationen är sådan som FinnvedenBulten AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2 december 2013 kl.08.30.

FinnvedenBulten utvecklar och driver industriella verksamheter vilka erbjuder produkter och tekniska lösningar i metalliska material. Koncernen verkar som samarbetspartner till internationella kunder inom tillverkande industri, främst fordonsindustrin. Verksamheten bedrivs i två divisioner – Bulten och Finnveden Metal Structures – båda med starka positioner inom sina respektive kundsegment. FinnvedenBultens aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. Läs mer på www.finnvedenbulten.se.