FinnvedenBulten vinner nya affärer till ett årligt värde om cirka 240 MSEK

PRESSMEDDELANDE, GÖTEBORG 19 NOVEMBER 2013 | FinnvedenBulten fortsätter att växa och har vunnit ett flertal affärer om sammanlagt cirka 240 MSEK per år. Detta tillsammans med den tidigare aviserade affären, 11 september 2013, om cirka 270 MSEK (30 MEUR) samt Bultens planerade produktionsstart i Ryssland förväntas ge FinnvedenBulten en betydande organisk tillväxt.

“Vi är mycket glada över att under året ha kunnat teckna ett flertal kontrakt och därmed ytterligare stärka FinnvedenBultens position. Det finns dessutom goda möjligheter att fortsätta växa och öka våra marknadsandelar under kommande år. Främst är det division Bultens fullservicekoncept som för närvarande genererar betydande nya affärer”, säger Johan Westman, VD och koncernchef för FinnvedenBulten.

Leveranserna som startar i slutet av 2013 och början 2014 förväntas ge full effekt från 2015 och sträcker sig över ett antal år. De nya affärerna ger ett årligt värde om cirka 600 MSEK, inklusive uppstarten i Ryssland med en initial volym om cirka 90 MSEK, och härrör från ett flertal olika kontrakt.

Johan Westman, VD och koncernchef, FinnvedenBulten
Tel: 031-734 59 00, e-post: media@finnvedenbulten.com

Notera: Informationen är sådan som FinnvedenBulten AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 november 2013 kl.08:30.