Inbjudan till Bultens kapitalmarknadsdag 2022

Bulten välkomnar analytiker, investerare och media till en digital kapitalmarknadsdag tisdagen den 22 februari 2022, kl. 13:30-16:00.

Syftet med eftermiddagen är att ge en uppdatering om Bultens strategi för hållbar tillväxt, finansiella utveckling och fokusområden. Presentationer kommer att hållas av Anders Nyström, President and CEO, Markus Baum, Chief Commercial Officer, Emmy Pavlovic, SVP Technology and Innovation, Fredrik Bäckström, Chief Operating Officer, Claes Lindroth, SVP Purchasing and Quality, samt Anna Åkerblad, CFO. Med anledning av Covid-19 är eventet webbsänt.

Datum: Tisdagen den 22 februari 2022
Tid: 13:30-16:00

Följ webbsändningen live via länken: https://tv.streamfabriken.com/bulten-cmd-2022

Presentationerna kommer att hållas på engelska. Det kommer att vara möjligt att skicka in frågor skriftligen via webbsändningen. En inspelning från eventet kommer att finnas tillgänglig i efterhand på www.bulten.se.

Välkommen!

Vid frågor, vänligen kontakta:
Ulrika Hultgren, SVP Corporate Communications and IR
E-post: ulrika.hultgren@bulten.com

Bulten Group är en ledande global tillverkare och leverantör av fästelement till fordonsindustrin men även till andra kundgrupper, exempelvis inom hemelektronik och vitvaror. Produkterbjudandet sträcker sig från ett brett utbud av standardprodukter till specialanpassade fästselement. Med Bultens Full-Service-Provider koncept kan kunderna välja att överlåta helhetsansvaret för fästelement till företaget, vilket innebär utveckling, försörjning, logistik och service. Bulten grundades 1873, har cirka 1 700 medarbetare i 16 länder och huvudkontor i Göteborg. Nettoomsättningen för 2020 uppgick till 3 195 miljoner kronor. Sedan 2020 ingår PSM International i Bulten. Aktien (BULTEN) är noterad på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.bulten.se.