Inbjudan till presentation av Bultens Q1-rapport 2023

Bultens rapport för första kvartalet 2023 offentliggörs tisdagen den 25 april klockan 13:30.

En direktsänd presentation för analytiker, media och investerare hålls samma dag klockan 15:30 där vd och koncernchef Anders Nyström och CFO Anna Åkerblad kommenterar resultatet. Presentationen kommer att hållas på engelska och inkludera en frågesession.

Datum: Tisdagen den 25 april.
Tid: Rapporten publiceras 13:30 och den webbsända telekonferensen startar 15:30.

Rapporten kommer att finnas tillgänglig på Bultens webbplats: https://www.bulten.com/sv-SE/IR

Information för deltagare:
Om du önskar delta via webcasten gå in på nedan länk. Via webcasten finns möjlighet att ställa skriftliga frågor.

Om du önskar delta via telefonkonferens registrerar du dig via länken nedan. Efter registreringen får du telefonnummer och ett konferens-ID för att logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor. https://conference.financialhearings.com/teleconference/?id=5002408

Ulrika Hultgren, SVP Corporate Communications & IR, 0727-47 17 58, ulrika.hultgren@bulten.com

Bulten Group är en ledande global tillverkare och leverantör av fästelement till fordonsindustrin men även till andra branscher såsom konsumentelektronik. Produkterbjudandet sträcker sig från ett brett utbud av standardprodukter till specialanpassade fästelement. Med Bultens fullservicekoncept (FSP) kan kunderna välja att överlåta helhetsansvaret för fästelement till företaget, vilket innebär utveckling, försörjning, logistik och service. Företaget grundades 1873, har cirka 1 600 medarbetare runt om i världen och huvudkontor i Göteborg. Nettoomsättningen för 2022 uppgick till 4 474 miljoner kronor. Aktien (BULTEN) är noterad på Nasdaq Stockholm.