Inbjudan till presentation av Bultens Q4-rapport 2021

Bultens helårsrapport för januari – december 2021 offentliggörs torsdagen den 10 februari 2022 kl.13:30.

En presentation för analytiker, media och investerare hålls samma dag klockan 15:30. Rapporten presenteras då av VD och koncernchef Anders Nyström och CFO Anna Åkerblad via en webbsänd telefonkonferens.

Presentationen kommer att hållas på engelska och kan följas direkt via länken https://tv.streamfabriken.com/bulten-q4-2021. Det kommer också vara möjligt att ta del av sändningen i efterhand på samma adress eller via www.bulten.com/ir.

För att delta i telefonkonferensen vänligen ring in cirka 5 minuter före start:
SE: +46850558369
UK: +443333009030
US: +16467224956

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på www.bulten.se/ir 30 minuter innan start.

Ulrika Hultgren, kommunikationsdirektör, 0727-47 17 58, ulrika.hultgren@bulten.com

Bulten Group är en ledande global tillverkare och leverantör av fästelement till fordonsindustrin men även till andra kundgrupper, exempelvis inom hemelektronik och vitvaror. Produkterbjudandet sträcker sig från ett brett utbud av standardprodukter till specialanpassade fästselement. Med Bultens Full-Service-Provider koncept kan kunderna välja att överlåta helhetsansvaret för fästelement till företaget, vilket innebär utveckling, försörjning, logistik och service. Bulten grundades 1873, har cirka 1 700 medarbetare i 16 länder och huvudkontor i Göteborg. Nettoomsättningen för 2020 uppgick till 3 195 miljoner kronor. Sedan 2020 ingår PSM International i Bulten. Aktien (BULTEN) är noterad på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.bulten.se.