Bulten säljer Götene Ekonomitryck till danska F.E. Bording A/S

Report this content

Bulten säljer Götene Ekonomitryck till danska F.E. Bording A/S Bulten har idag tecknat avtal om försäljning av aktierna i Götene Ekonomitryck AB till den grafiska koncernen F.E. Bording A/S. F.E. Bording A/S är noterat på Köpenhamnsbörsen och omsatte 1999 664 MDKK. Företagets verksamhet är inriktat mot grafisk kommunikation och Bordings strategiska målsättning är att inom detta område expandera på den skandinaviska marknaden. Köpeskillingen uppgår till ca 40 MSEK motsvarande Götenes bokförda värde. Verksamheten övertas den 1 juli 2000. Bultens VD, Åke Nordin kommenterar: "Jag är mycket nöjd med affären. Bording utgör en industriellt idealisk ägare till Götene och har ambitioner att utveckla bolaget vidare. Bulten är nu renodlat till fästelement, efter senaste årens utförsäljningar av Höganäs Eldfast, Titanbron och idag Götene. Vi kan nu koncentrera oss på att ta tillvara våra goda tillväxtmöjligheter för fästelement, främst inom fordons- och telecomindustrin." Hallstahammar den 5 juni 2000 BULTEN AB (publ.) Åke Nordin Verkställande direktör och koncernchef För vidare kommentarer kontakta Åke Nordin tel 0220-213 10 eller 070-593 12 23. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/05/20000605BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/05/20000605BIT00540/bit0002.pdf