• Bulten/

Report this content

Styrelsen för Bulten AB har vid sammanträde idag behandlat Finnvedens offentliga erbjudande till aktieägarna i Bulten avseende förvärv av samtliga utestående aktier i Bulten. Styrelsen har därvid konstaterat att Finnvedens föreslagna förvärv av Bulten innebär en industriellt riktig strukturåtgärd som skapar en slagkraftig leverantör av fästelement till verkstadsindustrin med stärkt internationell konkurrens-förmåga och därmed förbättrade framtidsförutsättningar. Styrelsen har erhälligt också funnit att det erbjudna priset - 45 kronor kontant för varje aktie av Serie A och B i Bulten - är väl avvägt. Styrelsen för Bulten har därför enhälligt beslutat rekommendera aktieägarna i Bulten att acceptera Finnvedens erbjudande. Hallstahammar den 26 oktober 2000 Styrelsen i Bulten AB (publ.) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT01120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT01120/bit0002.pdf