• BURE/

Avstämningsdag för utdelning av Capio fastställd till den 11 oktober.

Avstämningsdag för utdelning av Capio fastställd till den 11 oktober. Notering av Capio från och med den 16 oktober Bures styrelse har idag fastställt avstämningsdag för utdelning av aktier i Capio till den 11 oktober 2000. Detta innebär att den sista dagen för handel i Bureaktien inklusive rätt till utdelning av Capio är den 6 oktober 2000. Den 9 oktober handlas således Bureaktien exklusive rätt till Capio. Notering av Capioaktien kommer att ske på OM Stockholmsbörsens O-lista från och med den 16 oktober 2000. Ett noteringsprospekt kommer att tillsändas aktieägarna i Bure omkring den 3 oktober 2000. För varje tvåtal aktier i Bure utdelas en aktie i Capio. Capioaktien kommer att utdelas till Bures drygt 22.000 aktieägare och får därmed en stor spridning redan från starten. Göteborg den 26 september 2000 Bure Equity AB (publ) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/26/20000926BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/26/20000926BIT00070/bit0002.pdf