Bure Equity knyter till sig investeringsteam i Stockholm

Bure Equity knyter till sig investeringsteam i Stockholm för området media & information Bure Equity har ingått ett managementavtal med Ventshare Management AB (VMAB) för att sköta Bures investeringar inom media & information. VMAB ägs av de personer som ingår i investeringsteamet. Samarbetet innebär att investeringar görs i onoterade tillväxtbolag med Bures kapital och i Bures namn. Teamet kommer att vara placerat i Stockholm och ledas av Lars Linder- Aronson och Cecilia Geijer-Haeggström. Lars Linder-Aronson har tidigare varit chef för Enskilda Securities och har en gedigen bakgrund inom Corporate Finance och kapitalmarknaden bl a inom Enskilda och investmentbanken Dillon, Read & Co i New York. Cecilia Geijer-Haeggström har under 20 år haft flera ledande positioner i svenska mediaföretag, bl a som VD för TV 1000, Telia Infomedia Interactive och Scandinavia Online samt som vice VD för Dagens Nyheter. Lars Linder-Aronson och Cecilia Geijer-Haeggström bedriver idag, tillsammans med ett investeringsteam, riskkapitalverksamhet i Intelligence Ventshare AB. I investeringsteamet ingår personer med lång industriell erfarenhet samt kompetens inom strategikonsulting, finansiering och corporate finance. Bures nuvarande investeringar inom området media & information ; Citat, Observer och MobileOpinion, kommer även fortsättningsvis att ledas från Göteborg. - Att kunna knyta ett färdigt och komplett team, som dessutom har en sådan gedigen erfarenhet och kompetens, är naturligtvis en stor styrka. Det gör att vi kan få en flygande start inom mediaområdet, som är ett av våra prioriterade investeringsområden inom TIME-sektorn. Vi positionerar oss direkt som en av de kompetensmässigt tyngsta på det området, säger Roger Holtback, VD och koncernchef i Bure Equity. - Genom detta avtal skapar vi en mycket stark konstellation för investeringar inom denna del av TIME-sektorn. Bures starka varumärke, dealflow och kapitalbas, i kombination med vår erfarenhet och våra kontaktnät, ger mycket goda förutsättningar att kapitalisera på de intressanta investeringsmöjligheter som finns inom media & informationsområdet, säger Lars Linder-Aronson och Cecilia Geijer- Haeggström. Göteborg den 16 november 2000 Bure Equity (publ) För mer information kontakta: Knut Leman, Informationsdirektör, Bure 031-335 76 75, 0705-11 76 75 Lars Linder-Aronson, VMAB 08-791 77 00, 0705-27 61 10 Cecilia Geijer- Haeggström, VMAB 08-791 77 00, 0706-49 19 05 www.bure.se www.ventshare.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/16/20001116BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/16/20001116BIT00100/bit0002.pdf