Burger King® ansluter sig till Mikz

Burger King® är inne i en kraftig tillväxtperiod och som ett led i det vill man testa nya sätt att marknadsföra sig på och öppna upp ytterligare en kanal till sina hängivna fans. Genom mobilappen Mikz kommer man att ge burgerälskare möjligheten att få ta del av unika erbjudanden, nyheter och mycket annat.

Appen Mikz är en mötesplats för varumärken och människor där användarna sätter villkoren för vilka erbjudanden och nyheter de vill nås av. Det gör att Burger King® kan erbjuda sina mest hängivna fans de bästa erbjudandena och premiera dem som ofta besöker olika restauranger.

”Vi har sett att våra kunder har en allt mer mobil livsstil och det kräver att vi hela tiden hittar nya sätt att nå dem på. Vi tror att Mikz är en utmärkt plattform där vi kan möta våra kunder och på så sätt ta relationen till en helt ny nivå”, säger Sarah Frelin Ekvall, marknadschef Burger King Sverige.

I Sverige är det King Food AB som är masterfranchisetagare för Burger King® och driver och utvecklar nationella kampanjer och samarbeten. För den burgarsugne finns redan ett antal erbjudanden ute - man kan till exempel få två nygrillade Whopper eller Chicken Royale Meals för 99 kr, eller ett kids meal för 9 kr vid köp av ett vanligt meal.

”Vi är stolta och glada att få med oss Burger King i Mikz och att vi nu är deras officiella app. Burger King är ett stort varumärke som är mycket populärt och deras beslut att ansluta sig till oss är ett kvitto på att vi har något spännande på gång. Genom vårt samarbete kan vi nu också erbjuda dem en lösning för mobil kundkommunikation som ligger i framkant och som på ett nytt sätt kan bidra till att attrahera och engagera Burger Kings kunder, berättar Istvan Beres, VD Mikz Sverige.”

OM MIKZ
Appen har redan över 150 000 svenska nerladdningar och är till skillnad från andra ’erbjudande-appar’ snarare en mobil mötesplats där användaren får tillgång till information och erbjudanden från de butiker och varumärken man är intresserad av – allt praktiskt samlat i mobilen. I Mikz kan varje användare skräddarsy vilka varumärken man vill följa och på så sätt skapa sin egen blandning av erbjudanden, nyheter och tips från de företag, märken eller personer som den gillar. Detta gör att användaren blir fri från spam från företag eller märken som användaren inte valt att följa.

För pressfrågor, vänligen kontakta:
Heidi Wold, MSL, tel: 0706 – 30 58 17, heidi.wold@mslgroup.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Sarah Frelin Ekvall, Marknadschef Burger King Sverige; King Food AB
Tel: 0733-75 70 05, e-post: sarah.ekvall@kingfood.se

Om Burger King Burger King är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 12 600 restauranger i 86 länder, varav 84 restauranger finns i Sverige. 90 procent av Burger Kings restauranger världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se