BURGER KING® LANSERAR HALLOUMIBURGARE

Burger Kings® efterlängtade halloumiburgare – Halloumi King är äntligen här och smakar, enligt smaktest, bättre än hos konkurrent*. Halloumi King finns tillgängligt att köpa på Burger King® restauranger från den 30 maj.

Den 30 maj är det dags för Burger King® att lansera sin efterlängtade halloumiburgare på restauranger landet runt. Halloumin som används i Halloumi King tillverkas som sig bör på Cypern och levereras av den äldsta leverantören i branchsen.

I takt med att halloumi blivit en alltmer folkkär produkt ligger Burger King® rätt i tiden när man möter sina kunders efterfrågan.

Det tog lite tid för oss att få fram den här produkten. Men det var värt all väntan för den smakar bevisligen bättre än hos vår konkurrent. Mycket bättre! I all fall enligt smaktestet. Men jag uppmanar alla att prova Halloumi King och bilda sin egen uppfattning, avslutar Lina Nilsson, marknadschef på Burger King.

*120 personer testade Halloumi King och 120 personer testade MAX Halloumiburgare i TNS smaktest på uppdrag av Burger King.

För mer information om TNS smaktest samt information om Halloumi King, vänligen kontakta;
Lina Nilsson, Marknadschef, Burger King
E-post: lina.nilsson@kingfood.se

Om Burger King: Burger King är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 16 000 restauranger i 86 länder, varav 133 restauranger finns i Sverige. 90 procent av Burger Kings restauranger världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se