Nu tänds grillen i Ollebo: BURGER KING® öppnar restaurang i Ollebo och skapar ett 30-tal nya arbetstillfällen

Den 1 november är det dags för BURGER KING® att tända grillen i Ollebo strax utanför Malmö där de kommer att erbjuda riktiga hamburgare av 100 % nötkött. Den nya restaurangen är designad i Burger Kings globala koncept som har rullats ut världen över. I samband med öppningen skapar Burger King ett 30-tal nya arbetstillfällen i trakten.

”Vi är naturligtvis mycket glada över att äntligen kunna öppna dörrarna till vår tredje restaurang i Malmöområdet. Vi har rekryterat ett trettiotal ungdomar till restaurangen och är oerhört stolta över att knyta flera av stadsdelens unga till oss för en lärorik introduktion till arbetslivet” säger Marcus Persson, franchisetagare PMM Faster Food AB.

Restaurangen är bekvämt belägen i Ollebo vid första avfarten från Öresundsbron i Vintrie. Den nya Burger King-restaurangen utmed Yttre ringvägen ligger dessutom med endast 2-3 minuters körväg från Hyllie, Bunkeflo och Djupadal. Med en väl tilltagen Drive Thru-enhet har den nya restaurangen kapacitet att ta hand om extra många bilar. Detta med tanke på de många evenemang som sker i närheten.

Den 400 kvm stora byggnaden har anpassats efter Burger Kings urbana och globala inredningskoncept 20/20 med ett färgschema i svart och rött. Konceptet är en del i Burger Kings satsning på att förnya restaurangmiljöerna samt utveckla en tydligare restaurangprofilering. Den nya restaurangen erbjuder ett 100-tal sittplattser inomhus och nästan lika många utomhus intill en stor lekplats.

”Våra expansionsplaner är rätt aggressiva och i år satsar vi på många nyöppningar så att ännu fler svenskar ska kunna njuta av grillade premiumprodukter till ett rimligt pris”, säger Sven Hars, Nordisk Marknads-och kommunikationsdirektör.

Restaurangen öppnar den 1 november och håller öppet alla dagar mellan 10.00 och 24.00.

För pressfrågor, vänligen kontakta:
Heidi Wold, MSL Tel: +46 706 305 817, e-post: heidi.wold@mslgroup.com

Sven Hars, Marketing & Communications Director Scandinavia, King Food
Tel: + 47 982 541 17, e-post: sven.hars@burgerking.no

Om Burger King Burger King är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 12 600 restauranger i 86 länder, varav 86 restauranger finns i Sverige. 90 procent av Burger Kings restauranger världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se