Succén Tendercrisp Chicken får en partner som kryddar upp tillvaron: Spicy Tendercrisp Chicken - hamburgaren med hett bett

Innovation och smak är Burger King’s ledord och fokus ligger i att ständigt hitta nya spännande smakkombinationer. Nu har produktutvecklarna i det gastronomiska testköket hottat upp vårens succéburgare Tendercrisp Chicken och skapat höstens kampanjburgare Spicy Tendercrisp Chicken.  Den är liksom föregångaren gjord av 100 procent kycklingfilé, krispiga grönsaker och nyrostat majsbröd fast med riktigt, riktigt het dressing som definitivt kommer ge smaklökarna en riktig smakexplosion.

”Tendercrisp Chicken besvarade våra kunders efterfrågan på kycklingprodukter med sin hela panerade kycklingfilé av finaste kvalitet. Det känns därför jättekul att komma tillbaka, lite mindre än ett halvår senare, och erbjuda en uppgraderad variant som kommer hålla värmen uppe i höstkylan”, säger Stefan Eriksson, Nordic Manager för Burger King.

Det blir kort men gott eftersom Spicy Tendercrisp Chicken bara finns på menyn från och med onsdagen den 1 september till och med söndagen den 24 oktober. Priset för endast burgaren ligger på 52 kr och hela målet kostar 72 kronor.

Stefan Eriksson, Burger King
Telefon: 031 720 57 00
E-post: seriksson@whopper.com

Burger King är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 12 100 restauranger i 73 länder. 90 procent av Burger Kings restauranger världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. I Sverige finns 68 restauranger och omsättningen 2009 var drygt 840 MSEK.
www.burgerking.se