Industriellt Ethernet-gränssnitt för Massflödesregulatorer och Massflödesmätare

Report this content

Fullständig integrering tack vare nya anslutningsmöjligheter för våra massflödesregulatorer och massflödesmätare 8741 och 8745.

News-MFC-MFM-Interfaces-2018_full_detail.jpg

Som ett resultat av digitalisering ökar efterfrågan på automatiserade maskiner och anläggningar med intelligent fältutrustning. Industrial Ethernet utgör ofta grunden för en konsekvent och övergripande nätverksinfrastruktur. Till exempel bör gasflödet mätas och regleras helt automatiskt medan data överförs via Industriel Ethernet.

Tidigare har denna anslutning av våra massflödesmätare (MFM) och massflödesregulatorer (MFC) till Industriel Ethernet endast varit möjlig med signalomvandlare, såsom ME43 fältbus gateway.

Massflödesmätare & Massflödesregulator med inbyggd Industrial Ethernet Switch

För att säkerställa en friktionsfri intergrering i ditt nätverk finns MFM/MFC-typerna 8741 och 8745 nu tillgängliga som Industriel Ethernet -versioner. Alla standardprotokoll för industriell kommunikation stöds, t.ex. PROFINET, Ethernet/IP, Ethercat eller Modbus TCP.

Tack vare det inbyggda gränssnittet kan du ansluta enheterna direkt och flexibelt till er PLC. Detta förenklar idriftagning och kabeldragning eftersom inga ytterligare subbussystem eller fältbus-gateway krävs. Detta möjliggör direkt och okomplicerad åtkomst till fältenheterna.This simplifies commissioning and cabling as no additional sub-bus systems or fieldbus gateways are required. This enables direct and uncomplicated access to the field devices.

Dina fördelar med Massflödesregulatorer/-mätare med Idustrial Ethernet

✓ Enkel igångsättning och mindre kabeldragning mellan enheterna MFC/MFM
✓ Inga ytterligare bussystem eller gateway behövs
✓ Enkelt underhåll på grund av direkt åtkomst från kontrollmenyn i PLC till de inkopplade enheterna
✓ Fullständig diagnostisk och funktionalitet för övervakning av anläggningar/maskiner
✓ Inga proprietära mjukvaruverktyg behövs

Rätt kommunikationsgränssnitt för varje tillfälle

Förutom den nya Industriella Ethernet-versionen finns våra MFC/MFM-enheter tillgängliga som büs/CANopen-versioner samt med analoga gränssnittet 4-20ma. Massflödesregulatorerna är lämpliga för en mängd olika applikationer tack vare det stora antalet kommunikationsgränssnittet och täckningen av ett brett flöde och tryckområde.

Marlene Lundkvist
PR & Marketing Manager
marlene.lundkvist@burkert.com
Bürkert är ett av världens ledande företag inom industriell mät-, kontroll- och reglertekink. Vi finns representerade med säljkontor i 36 länder och har 5 fabriker och 4 forskningscenter och 5 systemhus runt om i världen och totalt ca 2500 anställda. Bürkert grundades 1946 i Tyskland och är en familjeföretag som genom kompetens, framåtanda och närhet har sakat en en plats bland de främsta inom sitt område och tar ständigt nya steg framåt. 1968 startades Bürkert i Sverige och är kända för kvalité och innovation.