Upptäck fördelarna med Bürkerts systemlösningar

Report this content

Att Bürkert är en av världens ledande leverantörer av magnetventiler vet du kanske redan. Men visste du att ett av de områden där vi växer snabbast är inom kundanpassade systemlösningar? Vår VD Jonas Haesert berättar hur vi gör för att skapa maximalt värde för våra kunder.

En stor del av Bürkerts produkter är så nära ”plug’n’play” man kan komma. Men ibland krävs något annat. Till exempel kan projektet innebära en extra nivå av teknisk komplexitet, eller så har en anläggning väldigt specifika utrymmen som produkter behöver anpassas efter. Eller så är det något helt annat som gör att ett projekt kräver ”det lilla extra” – och det är då Bürkerts kundanpassade lösningar är som allra mest effektiva.

– Ofta kommer man långt med våra ”standardprodukter”, men när man adderar lagret av Bürkerts unika kompetens så blir möjligheterna till värdeskapande ännu större, säger Jonas Haesert, VD för Bürkert Sverige.

Globala systemhus

Kunder som vill skapa systemanpassade lösningar har till sin hjälp Bürkerts fem systemhus som är placerade i Tyskland, USA och Kina. Vid de olika systemhusen finns olika kompetenser som under ett och samma tak kan bistå med utveckling, testning och tillverkning.

– Vi ser ett starkt ökat intresse för våra systemhus, eftersom de gör att vi kan erbjuda ett unikt sätt att jobba. Värdeskapande handlar om att tiden och resurserna du lägger ner i ett projekt ska omvandlas till ett värde som ökar med tiden, och den ökningen är i regel väldigt tydlig med våra systemlösningar, säger Jonas Haesert.

Han fortsätter:

– Hos Bürkert får du som kund rätt kompetens med rätt projekt, men vad vi också gör är att vi på ett enkelt sätt kopplar ihop kundens teknikresurser med våra teknikresurser. I ett och samma webbmöte kan man då prata med rätt person och få svar på sina frågor direkt. Det finns inga onödiga filter. Det här skapar en process som är både snabbare och enklare, och som i slutändan också blir mer lönsam.

Starkt engagemang

Med Bürkerts systemhus får kunden lösningar som är kreativa, snabba, pålitliga och lönsamma. Men Jonas Haesert berättar att det också finns en annan detalj som systemlösningskunder gärna lyfter fram som positiv:

– Vi får ofta höra att vårt engagemang överträffar kundens förväntningar. Det blir en slags wow-faktor. Vi gillar det vi gör och är otroligt passionerade kring det. Det innebär att vi alltid gör vårt yttersta för att skapa en optimal lösning för kunden och att vi inte lämnar från oss något förrän vi och kunden är 100% nöjda.

Elin Kamyab
Marketing manager
elin.kamyab@burkert.com

Bürkert är ett av världens ledande företag inom industriell mät-, kontroll- och reglerteknik för gaser och vätskor.
Vi finns representerade med säljkontor i 36 länder och har 5 fabriker, 4 forskningscenter och 5 systemhus runt om i världen med totalt 3000 anställda. Bürkert grundades 1946 i Tyskland och är ett helägt familjeföretag som genom kompetens, framåtanda och närhet har skapat en plats bland de främsta inom sitt område. 1968 startades Bürkert i Sverige och har idag säljkontor i Stockholm och Malmö.

Citat

Jonas Haesert, VD Burkert Sweden