Barbro Hedvall blir senior rådgivare på Burson-Marsteller

Stockholm, 2 november 2009 – Konsultfirman Burson-Marsteller knyter Barbro Hedvall till sig som senior rådgivare.

Barbro Hedvall har arbetat på Expressen och Dagens Nyheter som ledarskribent och följt svensk samhällsdebatt under snart tre decennier. Genom det nya samarbetet med Burson-Marsteller kommer Barbro Hedvall att förstärka byråns medieerfarenhet och intresse för information och opinionsbildning. - Detta är ett nytt verksamhetsfält för mig och jag ser fram emot att använda min erfarenhet i en ny roll, säger Barbro Hedvall. Dessutom är det spännande att arbeta med ett internationellt verksamt företag. Burson-Marsteller ser stora möjligheter med det nya samarbetet. - Barbros långa erfarenhet och unika kompetens inom media och svensk samhällsdebatt kommer att stärka vårt erbjudande ytterligare och det kommer att ge ett mervärde för många av våra kunder, säger Petra von Rohr, vd Burson-Marsteller Stockholm