Burson-Marsteller och ryska Mikhailov & Partners ingår strategiskt partneravtal

Moskva, 25 juni 2009 – Burson-Marsteller, ledande internationell PR- och kommunikationsbyrå, och Mikhailov & Partners har ingått avtal om ett strategiskt partnersamarbete för Ryssland och CIS-länderna. “Det strategiska samarbetet med Burson-Marsteller innebär att vi kan erbjuda våra kunder full-service-tjänster inom alla våra områden samtidigt som vi kan expandera vår kundportfölj”, säger Juliana Slaschova, vd Mikhailov & Partners. Mikhailov & Partners är en ledande kommunikationsbyrå i Ryssland samt på övriga CIS-marknader. Deras kunder innefattar ryska och internationella företag, finansiella grupper, frivilligorganisationer, välgörenhetsorganisationer, förvaltningsorgan och offentlig verksamhet. Mikhailov & Partners är högt rankade inom PR, IR och kommunikationsrådgivning. “Burson-Marsteller har letat efter den rätta partnern i många år. Vårt team har utvärderat potentiella partners och marknaden har mognat snabbt sen vi lämnade den 1998”, säger Jeremy Galbraith, vd Burson-Marsteller i EMEA-regionen. “Mikhailov är en fullservice-byrå inom strategisk kommunikation och har samma engagemang för kunder som Burson-Marsteller har.” ”Detta partnerskap är strategiskt viktigt för Burson-Marsteller och lägger grunden för en långsiktig relation och framtida expansion”, säger Mark Penn, VD för Burson-Marsteller. ”Ryssland representerar en växande och strategiskt viktig marknad för kommunikationstjänster och är en marknad där vi vill växa. Vi har redan arbetat där i många år och ser fram emot att bygga vidare på detta genom samarbetet med det fantastiska teamet på Mikhailov & Parners.”