Kent Persson blir seniorkonsult på PR-byrån Burson-Marsteller

Stockholm, 1 september - Burson-Marsteller, en av världens ledande PR- och kommunikationsbyråer, stärker sitt team av rådgivare i Sverige med Moderaternas tidigare partisekreterare Kent Persson.

Kent Persson var mellan 2012 och 2015 partisekreterare för Moderaterna. Dessförinnan var han kommunalråd i Örebro och ledamot av Moderaternas partistyrelse, och innan dess oppositionsråd i Örebro Läns Landsting.

Sammanlagt har Kent Persson 20 års erfarenhet av politiska uppdrag, opinionsbildning och strategiskt påverkansarbete. Vidare har han även gedigen erfarenhet av ledarskaps- och organisationsutveckling.

”Vi är stolta över att välkomna Kent Persson till vårt Public Affairs-team. Med sin analytiska förmåga och sin gedigna erfarenhet från kommun, landsting och från nationell politik har han mycket att erbjuda våra kunder”, säger Helena Olsson, VD på Burson-Marsteller Sverige.

”Jag är mycket glad över att börja hos Burson-Marsteller. Det ska bli spännande att få arbeta med näringsliv och politik ur ett nytt perspektiv. Nu ser jag fram emot att få vara med och bidra till att vidareutveckla Burson-Marstellers svenska Public Affairs-verksamhet”, säger Kent Persson.

Burson-Marsteller har kontor i Bryssel och samtliga EU-medlemsländer med tidigare medlemmar i regeringar, nationella parlament och Europaparlamentet, politiska talespersoner samt högre tjänstemän. År 2014 blev Burson-Marsteller utsedd till EMEA Public Affairs Agency of the Year i EMEA SABRE Awards.

För mer information, vänligen kontakta:
Helena Olsson
VD, Burson-Marsteller Sverige
helena.olsson@bm.com

Kent Persson

Burson-Marsteller grundades 1953 och är en ledande global PR- och kommunikationsbyrå. Kunderna erbjuds ett strategiskt tänkande och genomförande av program inom ett komplett utbud av tjänster inom PR, public affairs, företagsrykte och krishantering, marknadsföring och digitala strategier. Företaget är representerat genom 72 kontor och 85 partnerfilialer i sammanlagt 110 länder över sex kontinenter. Burson-Marsteller är en del av Young & Rubicam Group, ett dotterbolag till WPP (NASDAQ: WPPGY), ett av världens främsta nätverk av byråer inom kommunikationstjänster.