Veolia inleder samarbete med Burson-Marsteller

Veolia, världsledande inom att optimera industrins användning av energi, vatten, avfall och underhåll, inleder ett samarbete med PR-byrån Burson-Marsteller. Tillsammans ska de bland annat lyfta fram hur Veolias lösningar hjälper svensk industri att bli mer konkurrenskraftig.

- Det finns ett skriande behov inom svensk industri för att optimera användningen av befintliga resurser och vi har en helt unik position att möta detta, säger Kristoffer Nordenstaaf, marknads- och kommunikationschef på Veolia Norden.

- Med vår världsledande expertis gör vi stor skillnad och tillsammans med Burson-Marsteller vill vi bli bättre på att berätta om detta.

Företaget har i Sverige under senaste året genomfört ett varumärkesbyte och samlat alla kompetenser under varumärket Veolia. Förändringen tydliggör att man är en del av en världsomspännande koncern som finns i 48 länder med globalt huvudkontor i Frankrike.

- Under förra året fokuserade vi på att samla all vår svenska kompetens under varumärket Veolia, säger Kristoffer Nordenstaaf.

- Nu är vi redo att berätta mer om hur vi kan hjälpa industrin att stärka sin konkurrenskraft.

Valet av samarbetspartner föll på Burson-Marsteller efter en upphandling där byrån visade bäst förståelse för både strategin och det nya varumärket.

- Vi fann direkt en samsyn kring hur kommunikation kan stödja företagets strategi, säger Helena Olsson, vd på Burson-Marsteller.

- Det är oerhört inspirerande att få arbeta tillsammans med ett företag som har en så central roll när det gäller hållbarhet och resursutnyttjande.

Kristoffer Nordenstaaf, Marknads- och kommunikationschef Veolia Norden
Kristoffer.nordenstaaf@veolia.com
+46 (0)8 550 501 07

Om Veolia
Veolia är världsledande inom optimerad resurshantering. Med 160 års erfarenhet och 174 000 anställda i 48 länder utformar och tillhandahåller företaget lösningar inom områdena vatten, energi och avfall. Veolia hjälper städer och industrier att hantera, optimera och göra det bästa av sina resurser för att främja övergången från en cirkulär ekonomi. Företagets globala omsättning uppgick 2015 till 25 miljarder euro. Veolia finns på fler än 70 platser i Norden och är omkring 1 200 anställda med en omsättning på över 2 miljarder SEK.