Business Objects nya programvara på svenska

Report this content

Business Objects nya programvara på svenska Stockholm 12 oktober, 2004 - Business Objects, världens ledande leverantör av IT-baserade system för beslutsstöd (Business Intelligence - BI) släpper idag programvaran BusinessObjects 6.5 på svenska. Från och med nu kommer framtida releaser från Business Objects i Sverige att ske på landets eget språk. Sverige är en het marknad för Business Objects, flera stora företag och centrala myndigheter planerar att kraftigt öka sitt användande av BI. - Sverige och Norden är en tillväxtmarknad som vi fokuserar på, säger Sean Farrington, Managing Director Business Object Nordic. Företag och myndigheter i Sverige visar stort intresse för de möjligheter vi erbjuder att effektivisera deras verksamheter. I en tid då resurserna blir knappare är alla möjligheter att effektivisera flöden av varor och tjänster värda att pröva. Vi har verktygen och kompetensen att utföra detta. BusinessObjects 6.5 släpptes på engelska i juni i år. Den webbaserade produktlinjen har fått ett varmt mottagande runt om i världen och förstärkt Business Objects ledarskap inom BI. BusinessObject 6.5 erbjuder bland annat ökade sökmöjligheter mer kompletta analysfunktioner, ökad prestanda och skalbarhet. - Business Objects har höjt ribban för produkter inom IT-baserade system för beslutsstöd, säger Bernard Liautaud, ordförande och koncernchef för Business Objects. Vår utökade interaktiva analyskapacitet gör BI tillgängligt för användare på ett sätt som ingen annan lösning kan konkurrera med. Vi förstärker möjligheten att tjänster som är baserade på webbteknologi kan användas inom BI för fler applikationer och användare. BusinessObject 6.5 mer än fördubblar prestanda och skalbarheten hos den föregående programvaran. Efterhand som företag och myndigheter ökar sitt användande av BI, måste de försäkra sig om att de system som används är skalbara utan att prestanda försämras när fler användare tillkommer. BusinessObjects 6.5 innebär att integrationen av Crystal and BusinessObjects produkter är slutförd och att användarna nu helt och hållet kan utnyttja de båda produktlinjerna tillsammans. Den nya releasen BusinessObjects 6.5 ger designers av Crystal Reports tillgång till Business Objects semantiska lager - semantiska lager är de grundläggande byggstenarna för Business Intelligence - de översätter komplexa databaskoder till ett lättillgängligt språk för affärsanvändare. Detta gör det möjligt för icke-tekniker att enkelt få tillgång till och analysera information som är lagrad i företagens databaser. För mer information kontakta: Sean Farrington VD Business Objects Nordic Tel +46 08 508 962 04, mobil 070 35 66 204 sean.farrington@businessobjets.com Lina Tjerneld Marknadschef Business Objects Nordic Tel: +46 08 508 962 03, mobil 070 356 62 03 lina.tjerneld@businessobjects.com Om Business Objects Business Objects Business Objects är världsledande inom lösningar för Business Intelligence (BI). BI hjälper organisationer att få tillgång till, analysera och dela information, såväl internt som externt för kunder, leverantörer och partners. Business Objects har över 26 000 kunder i mer än 80 länder. Bland stora svenska kunder finns Försvaret, IKEA, Telia och Tetra Pak. Business Objects är noterat på NASDAQ och Parisbörsen. För mer information, www.sweden.businessobjects.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/12/20041011BIT21760/wkr0010.pdf