12 svenska start-ups deltar i TalkToSweden-montern på LeWeb London – Europas största internetevent

Svenska innovationsbolag visar upp sig på LeWeb i London den 5-6 juni. Under namnet "TalkToSweden" tar 12 svenska start-ups tillsammans chansen att presentera sig och sina innovationer för kunder, investerare och partners.

- TalkToSweden är ett samarbete inom den svenska webbranschen som syftar till att öka synligheten för Sverige och svenska företag på LeWeb. 12 svenska internet-start-ups deltar i TalkToSweden-montern och får chansen att visa upp sig för en global marknad och knyta värdefulla affärskontakter, säger Niklas Johnsson, Head of Business Unit ICT på Business Sweden.

På LeWeb möts entreprenörer, industriledare, investerare, bloggare och journalister för att diskutera affärsmöjligheter och viktiga frågor för branschen. Målet är att vara en plattform där företag och entreprenörer inom ICT-sektorn kan marknadsföra sig och möta nyckelpersoner inom industrin. Både start-ups och etablerade företag presenterar sina innovationer på LeWeb.

De svenska företag som deltar i TalkToSweden-montern i London 2013 är Bontouch, By Crowd, Dramatify, DreamIer, Expertmaker, Gastrofy, Geveo, Load Impact, Maybe, Opera Capital Partners, Plotagon, Snowfire och Trax.

Cirka 1 500 personer besöker LeWeb i London. Inflytelserika personer från ICT-industrin medverkar, så som Matt Brittin, Vice President, Northern & Central Europe, Google, Joe Gebbia, Co-Founder, Airbnb samt Martin Källström, Founder & CEO Memoto. Eventet är välbevakat av global media, några exempel är CNN, the Wall Street Journal och the Guardian.

Det är andra gången som TalkToSweden-paviljongen arrangeras av Business Sweden på LeWeb. Förra årets paviljong ägde rum på LeWeb i Paris och kommer att följas upp med ännu ett deltagande i Paris i december 2013.

Läs mer om TalkToSweden

Business Swedens presstelefon, T 072-540 93 38

Business Sweden är en sammanslagning av Exportrådet och Invest Sweden. Vi stärker och marknadsför Sverige som en attraktiv, innovativ och konkurrenskraftig affärspartner. Med cirka 500 medarbetare i 57 länder och i varje region i Sverige, underlättar vi för svenska företag att växa internationellt och för utländska aktörer att investera i Sverige. Business Sweden ägs av staten och näringslivet. Det delade ägandet ger tillgång till kontakter och nätverk på alla nivåer.