20 svenska start-ups på Europas största internetevent

Den 10-12 december arrangerar Business Sweden en paviljong för svenska företag på internetmässan LeWeb i Paris. Svenska företag får chans att visa upp sina innovationer, göra affärer och inspireras av andra företags idéer och lösningar.

- Vårt mål är att få ut den nya vågens internetföretag internationellt. Efter svenska succéer som Skype och Spotify står nu en mängd högintressanta svenska företag i startgroparna för internationell expansion, säger Robert Wentrup, Area Manager, Western EU, Business Sweden.

På LeWeb möts entreprenörer, industriledare, investerare, bloggare och journalister för att diskutera affärsmöjligheter och viktiga frågor för branschen. Både start-ups och etablerade företag presenterar sina innovationer på LeWeb. Bland talarna finns inflytelserika personer från ICT-industrin, som David Marcus, vd på PayPal, Dina Kaplan, en av grundarna till Blip, samt Tony Fadell, grundare och vd för Nest Labs Inc.

De svenska företag som deltar i Business Swedens monter i Paris är Agreement 24, Akka Venture, Bontouch, Dramatify, Dreamler, Ericsson, Expertmaker, Jobs by crowd, Mapillary, Opera Capital Partners, Plotagon, Popyoular, Rushcast, Shopit, Snowfire, Spotify, Sprinkle, Tradedoubler, Widespace och Voolewoo.

Det är andra året Business Sweden arrangerar en svensk paviljong på LeWeb i Paris. I samband med LeWeb anordnas även en VIP-mottagning på Sveriges ambassad för de svenska företagen, dit också deras kunder, partners och potentiella investerare bjuds in.

Läs mer om programmet

Business Swedens presstelefon, T 072-540 93 38

Business Sweden stärker Sverige som en attraktiv, innovativ och konkurrenskraftig affärspartner. Med cirka 500 medarbetare i 57 länder och i varje region i Sverige, underlättar vi för svenska företag att växa internationellt och för utländska aktörer att investera i Sverige. Business Sweden ägs av staten och näringslivet. Det delade ägandet ger tillgång till kontakter och nätverk på alla nivåer.