• Business Sweden/

Business Sweden erbjuder kontorsplats och globala nätverk för svenska företag på merparten av sina utlandsmarknader

Business Sweden har ett internationellt kontorsnätverk på över 40 marknader runt om i världen. För att ytterligare främja svenska företags expansion öppnar de nu arbetsplatser för främst svenska små- och medelstora företag på 30 av sina centrala utlandskontor.

”Ju mer stöd vi kan ge svenska exportbolag i en osäker omvärld, desto bättre. Vi har ett globalt kontorsnätverk som vi nu kan erbjuda fler svenska företag om de behöver internationella kontorslokaler och nätverk. Satsningen är särskilt viktig för små- och medelstora företag som ofta har svårt att finna lättillgängliga och flexibla lokaler och kontakter, särskilt i initiala skeden av sin utlandsexpansion,” säger Business Swedens vd Jan Larsson.

Hela 45 procent av svenska exporterande små och medelstora företag behöver stöd med att få kontakt med lokala partners och leverantörer. Lokal mötesinfrastruktur är ofta en försvårande omständighet. Tillgången till Business Swedens globala kontorsnätverk möjliggör, förutom flexibel närvaro i Europa och USA, även tillträde till mer svårtillgängliga platser i Asien, Afrika och Sydamerika.

Business Swedens internationella inkubationsstöd hjälper svenska exportföretag med lokaler, lönehantering, HR-frågor, företagsregistrering och bokföring. Syftet är att korta tid till marknad, minimera risk vid expansion och ge företagen tid att fokusera på sin kärnverksamhet och affärsutveckling. Business Sweden har idag över 600 företagskunder som använder organisationens internationella inkubationstjänster.

Läs mer för ytterligare information

Kontakta Business Swedens presstjänst:

press@business-sweden.se

Business Sweden hjälper svenska företag att förverkliga sina exportambitioner och internationella företag att investera och växa i Sverige. Med närvaro på över 40 marknader runt om i världen, identifierar vi affärsmöjligheter som ger våra kunder möjlighet att expandera och bidra till jobb och hållbar tillväxt.