Nya ledamöter i Business Swedens styrelse

Staten har utsett Eva Walder, utrikesråd för handelsfrågor i Utrikesdepartementet, och Maria Rankka, vd Stockholms Handelskammare till nya ledamöter i Business Swedens styrelse. Näringslivet har utsett Jonas Wiström, vd och koncernchef ÅF, till ny ledamot.

Övriga representanter från statens sida är Bo Dankis (ordf), Ulf Adelsohn och Anders Ferbe, förbundsordförande IF Metall.

Näringslivet representeras av Signhild Arnegård Hansen, styrelseordförande Svenska LantChips AB,Ingvar Krook, verkställande ledamot i Sveriges Allmänna Utrikeshandelsförening (SAU), och Maud Spencer, vd Svalson AB. Näringslivet har därtill en vakant plats i styrelsen.

Samtliga ledamöter i Business Swedens styrelse sitter på ett förordnande om ett år.

Business Swedens presstelefon, T 072-540 93 38

Business Sweden stärker Sverige som en attraktiv, innovativ och konkurrenskraftig affärspartner. Med cirka 400 medarbetare både i Sverige och på 57 utlandsmarknader, underlättar vi för svenska företag att växa internationellt och för utländska företag att investera i Sverige. Det gör vi genom strategisk rådgivning och praktiskt stöd. Business Sweden ägs av staten och näringslivet. Det delade ägandet ger tillgång till kontakter och nätverk på alla nivåer.