Seminarium om affärsmöjligheter i Sydkorea

Den 26-27 maj bjuder Business Sweden, Sveriges ambassad i Sydkorea och Business Region Göteborg, in till frukostmöten i Göteborg och Stockholm om affärsmöjligheter för svenska företag i Sydkorea – världens tolfte största ekonomi.

Deltagarna får möjlighet att träffa Lars Danielsson, Sveriges ambassadör i Sydkorea, handelssekreterare Johan Chun och Hans Rhodiner från Business Sweden i Seoul. Seminarierna tar bland annat upp hur den ekonomiska och politiska miljön ser ut i Sydkorea, branscher där det finns stora affärsmöjligheter för svenska företag, vad frihandelsavtalet mellan EU och Sydkorea innebär, och hur svenska företag kan komma igång med sin export samt hitta partners och distributörer för affärsexpansion.

Idag uppgår svensk export till Sydkorea till ca 7,8 miljarder kronor och handelsförbindelserna mellan länderna har stor potential att utvecklas vidare.

- Med 50 miljoner invånare, ett kommande vinter-OS 2018 och flera världsledande industrier, finns stora möjligheter att öka svensk export till Sydkorea, säger Johan Chun, handelssekreterare, Business Sweden i Sydkorea.

Svenska företag har särskilt stora affärsmöjligheter inom bland annat ICT, verkstadsindustri, offshore- och marinteknik, medicinteknik, äldrevård, miljöteknik, samt design- och konsumentprodukter.

Tid och plats:
Den 26 maj i Göteborg, kl. 08:30-10:00 (registrering och kaffe från kl. 08:00), Chalmerska Huset, Södra Hamngatan 11, Göteborg
Den 27 maj i Stockholm, kl. 08:30-10:00 (registrering och kaffe från kl. 08:00), Lundqvist & Lindqvist, Klarabergsviadukten 90

Anmälan: Press@business-sweden.se

Business Swedens presstelefon, T 072-540 93 38

Business Sweden stärker Sverige som en attraktiv, innovativ och konkurrenskraftig affärspartner. Med cirka 500 medarbetare i 57 länder och i varje region i Sverige, underlättar vi för svenska företag att växa internationellt och för utländska aktörer att investera i Sverige. Business Sweden ägs av staten och näringslivet. Det delade ägandet ger tillgång till kontakter och nätverk på alla nivåer.