Svensk innovation på Mobile World Congress i Barcelona

Den svenska paviljongen gästas i år av över 20 svenska företag som presenterar den senaste mobila teknologin inom bland annat mobildata, användarupplevelser, trådlös anslutning, multimedia infrastruktur/nät, kommunikationssäkerhet, device management och lokaliseringstjänster.

Under mässdagarna kommer flera av företagen lansera nya produkter och tjänster. Eftersom Sverige ligger i framkant när det gäller mobilteknologi, förväntas intresset från internationella besökare vara stort.

-    I år visar vi upp ett brett spektra av svensk mobil teknologi som vi hoppas ska locka många mässdeltagare till den svenska paviljongen. Det ger våra utställarföretag en chans att skapa värdefulla kontakter med beslutsfattare från mobilföretag och operatörer världen över, säger Amanda Hallberg, som arbetar på Exportrådet i Spanien och är projektledare för den svenska paviljongen.

Det är tionde året i rad som Exportrådet arrangerar en svensk paviljong på Mobile World Congress, världens största mobilmässa. Antalet besökare ökar stadigt. 2011 besökte 60 000 personer mässan och 1 400 företag fanns på plats.

Företagen som finns representerade i den svenska paviljongen är:
Aktavara, AppBooster, Arkivator, Artificial Solutions, Ascade, Beepsend, Birdstep Technology, CamClic, Coresonic , Fält Communications, Ikivo, Mobenga, Mobile Arts, myFC, OptiCaller Software, Synapse Mobile Network, Tail-F Systems, TalkPool, Teligent samt organisationen Sweden Mobile Association.

Plats: Barcelona
Datum: 27 februari – 1 mars
Monterplats: Hall 2 (stand 2F13)

För mer information om företagen, se www.swedishtrade.se/mwc2012
Följ oss också på Twitter, www.twitter.com/Sweden_at_MWC

Om du är intresserad av att träffa företagen i den svenska paviljongen, kontakta gärna pressekreterare Caroline Westerberg (se kontaktuppgifter nedan).

___________________________________________________________________________

Caroline Westerberg, pressekreterare Exportrådet T 08-588 662 07

Exportrådet är en resurs för alla svenska företag som vill göra internationella affärer. Vi har lång erfarenhet av internationell affärsutveckling och finns på plats i mer än 60 länder med 500 anställda. Exportrådet ägs av staten och näringslivet och omsätter cirka 600 miljoner kronor.