Svensk skönhet i fokus på Cosmoprof Bologna 2024

Den 21-23 mars koordinerar Business Sweden en svensk paviljong på Cosmoprof Bologna, en av världens största skönhetsmässor. Syftet är att skapa en gemensam plattform för svenska skönhetsvarumärken att expandera globalt. Åtta företag från den svenska skönhetsbranschen medverkar med en blandning av ledande skönhetsvarumärken från Sverige, baserade på innovation, naturlig skönhet, och ett gemensamt åtagande för hållbarhet.på Cosmoprof Bologna 21-23 mars 2024

”Cosmoprof är en av de största skönhetsmässorna i världen och efterfrågan på innovativa, hållbara och högkvalitativa svenska skönhetsprodukter har ökat alltmer internationellt de senaste åren. Cosmoprof blir därför en viktig plattform för svenska varumärken att visa upp sina produkter och etablera kontakter med internationella återförsäljare från hela världen”, säger Pelle Jacobson, Handelssekreterare på Business Sweden.

Torsdagen 21 mars går den officiella invigningen av Cosmoprof av stapeln. Den svenska paviljongen invigs på fredagen den 22 mars tillsammans med Sveriges ambassad i Italien och belyser årets teman: naturlig skönhet, hållbarhet, innovation och kvalitet. Samtliga är teman som leder vägen för framtida skönhetstrender och där svenska varumärken står i framkant.

Svenska utställare på Cosmoprof Bologna 2024:

• Browgame Cosmetics, MandySkin
  • Carex Sweden
  • I Am By Swedish Haircare
  • KN’Z
  • Lip Intimate Care
  • Medicera
  • Nõberu
  • Noir Stockholm

Läs mer om Cosmoprof Bologna 2024 här.

Klicka här för frågor och om du är intresserad att besöka den svenska paviljongen.

För ytterligare information, kontakta Business Swedens presstjänst:

press@business-sweden.se

Business Sweden hjälper svenska företag att förverkliga sina exportambitioner och internationella företag att investera och växa i Sverige. Med närvaro på över 40 marknader runt om i världen, identifierar vi affärsmöjligheter som ger våra kunder möjlighet att expandera och bidra till jobb och hållbar tillväxt.