Sydkoreansk företagsdelegation till Sverige för att stärka handelsrelationen mellan Sverige och Sydkorea

Business Sweden och KITA (KITA är Sydkoreas största näringslivsorganisation), kommer att arrangera en företagsdelegation med sydkoreanska företag till Sverige 10-11 oktober. Delegationen startar sitt besök i Göteborg och åker sedan till Stockholm. Temat för delegationens besök är framtidens mobilitet och hållbar innovation. I delegationen ingår såväl några av Sydkoreas största bolag som några SME och spelar en viktig roll för den nya mobilitetstransformationen som äger rum i Sverige.

Den sydkoreanska ekonomin är världens tioende största, med flera världsledande industrier. Inom till exempel batteriteknologi är Sydkoreanska bolag kritiska för den omställning som sker globalt.

Den 10 oktober kommer delegationen att besöka Göteborg och göra platsbesök på platser relaterade till mobilitetskluster, såsom Lindholmen, Mobility X-lab, Asta Zero, Volvo Cars med mera.

Den 11 oktober kommer en högnivårundabordsdiskussion mellan Sydkorea och Sverige att äga rum på Operaterrassen i Stockholm. På eventet deltar förutom den sydkoreanska delegationen också relevanta aktörer från den svenska industrin och mobilitetsekosystemet. Ett MoU kommer att undertecknas för att ytterligare stärka samarbetet mellan länderna inom framtida mobilitet och batteriindustri. På signeringsceremonin medverkar förutom bolagen också Jan Larsson, vd Business Sweden samt vice styrelseordförande för KITA, Marn-ki Jeong.

Bolag som medverkar på arrangemanget på Operaterrassen är bland annat ABB, Volvo, Polestar, Novo Energy, Candela, Epiroc, Quintus, Telenor Connexion, Cake samt organisationer som RISE, Vinnova och European battery alliance.

Totalt ingår 15 bolag i den sydkoreanska delegationen.

För ytterligare information, kontakta Business Swedens presstjänst:

press@business-sweden.se

Business Sweden hjälper svenska företag att förverkliga sina exportambitioner och internationella företag att investera och växa i Sverige. Med närvaro på över 40 marknader runt om i världen, identifierar vi affärsmöjligheter som ger våra kunder möjlighet att expandera och bidra till jobb och hållbar tillväxt.