Try Swedish banar väg för hållbara svenska livsmedel på mat- och dryckesmässan Anuga

Den 7–11 oktober samlar Try Swedish svenska företag i en svensk paviljong på den internationellt erkända livsmedelsmässan Anuga i Köln. Sex svenska företag inom olika livsmedelskategorier deltar, liksom Nordic Oats – ett svenskt-finskt samarbete. Temat för i år är Hållbar tillväxt

Förutom Nordic Oats, finns följande livsmedelsföretag representerade i den svenska samlingsmontern: Veg of Lund AB, Santa Maria Paulig Group, WellNOx, Bränd AB, Hot Cod, och Vendula AB.

”Vi ser fram emot att visa upp vad svensk mat har att erbjuda den internationella livsmedelsindustrin. Svenska företag får här chansen att marknadsföra sina hållbara och smakrika produkter samt knyta viktiga kontakter med beslutsfattare, inköpare, distributörer från hela världen”, säger Maria Kärnerud, ansvarig för satsningen Try Swedish Exportprogram på Business Sweden.

Anuga anordnas vartannat år i Köln, Tyskland. Med 7 600 utställare och 170 000 besökare är Anuga en av de största och viktigaste mat- och dryckesmässa. Globala trender inom drycker och livsmedel presenteras i 10 olika mässutställningshallar under ett och samma tak, vilket gör Anuga till branschens viktigaste mötesplats.

Try Swedish Exportprogram syftar till att öka exporten av svenska livsmedel och Sveriges matproduktion. Varumärket Try Swedish ägs av Business Sweden och används för att skapa relationer och affärer för svensk livsmedelsindustri.

Program
Under mässans fyra första dagar serveras frukost och brunch med havrefokus mellan kl. 10.00-14.00 i Nordic Oats-köket. I den svenska montern bjuds på kaffe och svenska bakverk under mässans alla dagar. Välkommen till hall 10.2 | Stand: A050!

För ytterligare information, kontakta Business Swedens presstjänst:

press@business-sweden.se

Business Sweden hjälper svenska företag att förverkliga sina exportambitioner och internationella företag att investera och växa i Sverige. Med närvaro på över 40 marknader runt om i världen, identifierar vi affärsmöjligheter som ger våra kunder möjlighet att expandera och bidra till jobb och hållbar tillväxt.