Try Swedish lyfter svenska godsaker på ISM Cologne 2022

Den 30 januari - 2 februari deltar flera innovativa företag i Try Swedish samlingsmonter på ISM Cologne – världens största mässa för godis och snacks. Konceptet Try Swedish används av Business Sweden på marknader runt om i världen för att främja den svenska livsmedelsexporten.

Vanligtvis har ISM Cologne upp mot 40 000 besökare och mer än 1 500 utställare som visar upp sina produkter. Den välbesökta mässan är med andra ord ett mycket bra forum för företag att marknadsföra sina produkter och knyta kontakter på.

– Att delta på ISM ligger helt i linje med vår ambition att utveckla inköpssamarbeten och projekt på olika marknader till nytta för svensk livsmedelsexport. Samlingsmontern ger även andra svenska företag som är där möjlighet att ta del av de utställande företagens erfarenheter och få goda råd av oss på Business Sweden inför en kommande utlandssatsning, säger Maria Kärnerud, Program Manager, Try Swedish.

De olika segmenten som ställer ut på ISM är choklad, godis, kex, snacks, ”frukostsnacks”, glass och frysta snacks, samt naturliga och trendande snacks. Mässan är i år ett hybrid-event där utställare kan delta både på plats och/eller digitalt via plattformen ISM & ProSweets @home. Tack vare den digitala plattformen kan utställare skapa en företagsprofil, nätverka, samt boka både digitala och fysiska möten under mässan.

I år ställer 10 svenska företag (inom konfektyr, glass och snacks) ut tillsammans med Business Sweden i den svenska samlingsmontern för Try Swedish:

• Delibake
• ERT Godis
• La Praline
• Nyåkers pepparkakor
• Orkla Confectionary & Snacks
• ScandChoco/Lakritsfabriken i Ramlösa
• Ö-chips
• Gotlandschips
• Arvid Nordquist
• Swedish Fika

För mer information, kontakta gärna:

Maria Kärnerud, Program Manager, Try Swedish , Business Sweden, maria.karnerud@business-sweden.se , + 46 8 588 660 00

Läs mer om Try Swedish andra mässor och aktiviteter på www.tryswedish.com

Business Sweden hjälper svenska företag att öka sin globala försäljning och internationella företag att investera och expandera i Sverige. Vi hjälper svenska företag genom att korta tid till marknad, hitta nya intäktsströmmar och minska risk och internationella företag att hitta nya affärsmöjligheter, öka kapitalavkastningen och vara ett opartiskt stöd.

Med nätverk på alla nivåer erbjuder vi strategisk rådgivning och handfast support på 44 av världens mest intressanta marknader. Business Sweden ägs gemensamt av staten och näringslivet.