Try Swedish skapar affärsmöjligheter för svensk dryckesindustri på Bar Convent Berlin

Den 9 - 11 oktober samlas representanter för svensk dryckesindustri i en Try Swedish Bar för att bjuda på svenska drycker och knyta viktiga affärskontakter. Deltagarna på mässan får även möjlighet att lära sig mer om de senaste produktinnovationerna och delta i seminarier.

”Nya företag och innovationer dyker i snabb takt upp över hela landet och det här är en industri som gynnas av att tänka export på ett tidigt stadium. Vi har därför skapat en svensk bar som ger företagen en samlingsplats att bjuda på sina drycker och mingla med den internationella barindustrin. Det är första året vi är med i Berlin och vi ser fram emot att skapa nya affärsmöjligheter för svensk dryckesindustri”, säger Maria Kärnerud, ansvarig för Try Swedish Livsmedelexportprogram på Business Sweden.

Bar Convent Berlin är en av världens största bar- och dryckesmässor. Varje år deltar barägare, bartenders och distributörer från över 90 länder.

Try Swedish Exportprogram syftar till att öka exporten av svenska livsmedel och Sveriges matproduktion. Varumärket Try Swedish ägs av Business Sweden och används för att skapa relationer och affärer för svensk livsmedelsindustri.

Datum: 9–11 oktober
Tid: 11.00-19.00 (9-10 oktober), 11.00-18.00 (11 oktober)
Plats: Exhibition Centre Berlin, hall 18

För ytterligare information, kontakta Business Swedens presstjänst:

press@business-sweden.se

Business Sweden hjälper svenska företag att förverkliga sina exportambitioner och internationella företag att investera och växa i Sverige. Med närvaro på över 40 marknader runt om i världen, identifierar vi affärsmöjligheter som ger våra kunder möjlighet att expandera och bidra till jobb och hållbar tillväxt.