Estnisk webbutik säljer till Sverige

Report this content

Buymedia.se är den svenska Internetadressen till ett Baltiskt företag som nu startar sin marknadsföring mot de skandinaviska länderna. Produkterna är kvalitets CD- och DVD-skivor med priser som ligger långt under de svenska butikerna

Nätbutiken buymedia.se är helt svenskspråkig och erbjuder sina kunder att handla mot faktura eller kreditkort. Produktsortimentet är initialt CD- och DVD-skivor från den välkända tillverkaren Verbatim. Buymedia.se har valt att arbeta med en kvalitetstillverkare för att undvika att kunder skall behöva oroa sig för eventuella returer. Genom att handla direkt från tillverkaren och bara sälja hela kartonger via Internet blir prisbilden helt ohotad på den svenska marknaden. Privatpersoner behöver inte betala kassettersättning när de köper sina skivor från buymedia.se. Enligt Copyswede’s hemsida under rubriken ”Vem skall betala ersättningen?” kan man läsa följande ”Den som yrkesmässigt importerar eller tillverkar produkter som kan lagra ljud eller rörliga bilder skall betala ersättningen.”, då buymedia.se vänder sig till privatpersoner behöver dessa inte redovisa sin import till Copyswede, företag måste däremot själva redovisa sina inköp till Copyswede. Själva kassettersättningen för t ex ett 100-pack DVD-R skivor är idag 325 SEK… Buymedia.se har valt att öppna först på den svenska marknaden, men Danmark och Finland ligger på kö och kommer öppnas under året.