Ongame lanserar världens första Texas Hold’em-sajter på kinesiska

Report this content

Svenska Ongame befäster ytterligare sin ställning som ett av världens främsta bolag inom digital poker när företaget nu lanserar världens första Texas Hold’em-sajter på kinesiska. Sajterna, som lanseras under namnet eCardroom, ingår i PokerNetwork och erbjuder spel för såväl riktiga pengar som för play money (låtsaspengar.)

Texas Hold’em är ett av världens mest populära spel – runt 100 miljoner människor världen över spelar regelbundet. Med spridningen av Internet ökar antalet Texas Hold’em-spelare ständigt. Det strategiska kortspelet som en gång var förbehållet landbaserade kasinon och privata sällskap kan nu spelas när som helst och var som helst via Internet. - Den kinesiska marknaden innebär en enorm potential, säger Patrik Selin, vd på Ongame. Kineserna är ett kortspelande folk, de uppskattar skicklighetsspel och Internetanvändningen ökar i snabb takt. Mer än 100 miljoner kineser har nu tillgång till Internet. Endast USA har fler Internetanvändare och Kina förväntas gå om USA inom de närmaste åren. Varumärket eCardroom består av två sajter: • eCardroom.cn är en play money-sajt som vänder sig till den hårt reglerade kinesiska markanden. På eCardroom.cn kan kineser spela underhållande Texas Hold’em-poker gratis, utan risk. Ongame får intäkter från sajten genom bland annat annonsförsäljning. • Den andra kinesiska sajten - eCardroom.com - är en real money-sajt på kinesiska som vänder sig till personer utanför Kina som talar kinesiska. - Den kinesiska marknaden utanför Kina är stor, säger Patrik Selin. Det finns över 35 miljoner kineser som bor utanför Kina. Genom att vara först ut med Texas Hold’em på kinesiska befäster Ongame sin position som ett av världens absolut största bolag inom digital poker. Mätt i storleken på potter är företagets nätverk PokerNetwork världens fjärde största aktör. Ongames nätverk har över 4 miljoner registrerade spelare och kunder i över 140 länder. Företaget expanderar ständigt för att ta ytterligare marknadsandelar på nya och befintliga marknader.