Ongame utser Citerus till Preferred Supplier

Report this content

Ongame och Citerus har i dagarna tecknat ett ramavtal som ger Citerus status som Preferred Supplier på Ongame för konsulttjänster gällande mjukvaruutveckling och projektledning.

”Ongame jobbar i ett högt tempo med krav på flexibel, snabb utveckling och hög kvalitet. Att arbeta med Preferred Suppliers underlättar processen kring externa resurser för oss. Citerus uppfyller väl de höga krav vi har på våra Preferred Suppliers”, säger David Flynn, VP & Director Ongame Studios. ”Som Preferred Supplier får vi en ännu större inblick i Ongames planeringsprocess”, säger Gustaf Brandberg, vd på Citerus. ”Vi känner oss hedrade över att Ongame visar oss det förtroendet. Det ger oss framförhållning och därmed möjlighet att bättre tillgodose deras behov samtidigt som administrationen hos bägge parter minskar.” Nära och effektiva samarbeten mellan kunder och leverantörer är en central tanke inom Lean Thinking som är kärnan i Citerus konsulttjänster. Den agila utvecklingsmetoden Scrum som Ongame använder och som Citerus har hjälpt till att införa bygger också på principer inom Lean Software Development.