Svenska Ongame först i världen med poker för mobiltelefon

Report this content

Den mobila pokern är äntligen här. Svenska Ongame, ett av världens ledande företag inom digitala poker- och kasinospel, blir först i världen med att lansera interaktiv poker för mobiltelefoner. Glöm pokerspel mot robotar – nu erbjuder Ongame mobilpokerspel mot riktiga motståndare dygnet runt, året runt.

Genom att ladda ner mjukvara från sajten PokerRoom.com – som ägs av Safepay Int., Costa Rica, ett dotterbolag till Ongame – kommer spelare att kunna delta i riktig poker för såväl play money (låtsaspengar) som real money (riktiga pengar) i sina mobiltelefoner. Spelen sker mot andra spelare som antingen spelar via sin mobiltelefon eller är inloggade på PokerRoom.com. Tack vare Poker Networks omfattande spelarbas med cirka 3,8 miljoner spelare finns alltid många bord att välja bland och i snitt 7 000 spelare att utmana dygnet runt. ”Pokersajter som PokerRoom.com ökade tillgängligheten och förde ut pokern på en massmarknad”, säger Patrik Selin, CEO för Ongame. ”Mobilpokern ökar tillgängligheten ytterligare – med den kan man verkligen spela poker var som helst och när som helst. Grafiken i våra mobilpokerspel är nästan identisk med spelen på PokerRoom.com. Spelupplevelsen är fantastisk och jag är säker på att många kommer att uppskatta att kunna spela enkelt och smidigt på tåget, ute i naturen, i busskön och på många andra platser”, fortsätter han. Ongames mobilpoker erbjuder spelaren tre olika visningsalternativ: ”Normal View” vars grafik liknar den på PokerRoom.com; ”Symbol View” som ger en överblick över spelbordet med förenklad grafik; och ”Text View” som erbjuder handhistorik. Spelen innehåller även en chattfunktion som gör att spelare kan skicka textmeddelanden till varandra under spelets gång. Interaktiv mobilpoker för play money lanseras i början av april 2005 och spel för real money lanseras internationellt några veckor senare. På grund av den svenska lagstiftningen accepterar de sajter som ingår i Ongamekoncernen ej svenska spelare vid spel för riktiga pengar.