• By Mates AB/

By Mates AB (publ) Förlänger teckningstiden för att stödja expansionen av digitala fritidsgårdar

Report this content

Stockholm, 28 juni 2024 – By Mates AB (publ), ett ledande företag inom digital fritidsverksamhet och social innovation, meddelar idag en förlängning av teckningstiden för sin pågående nyemission t.o.m. 12 juli 2024. Detta beslut kommer som ett svar på det starka intresset från kommuner och myndigheter, och företagets behov att ytterligare förstärka sin kapitalbas för att möta den accelererade efterfrågan.

Om nyemission: Nyemissionen omfattar 5 miljoner SEK med tillhörande warrantprogram, vilket ger investerare en unik möjlighet att delta i företagets tillväxt. För varje fem tecknade aktier erhåller investerare en warrant utan kostnad, som ger rätt att köpa ytterligare en aktie till kursen 25,50 SEK under perioden 1 mars 2024 till 30 juni 2025.

Syftet med emissionslikviden: Medlen från nyemissionen kommer att användas för att ytterligare utveckla och expandera de digitala fritidsgårdarna, med särskilt fokus på att inkludera fler ungdomar från olika socioekonomiska bakgrunder. Företaget planerar att utöka sitt utbud av aktiviteter, förbättra teknisk utrustning och stärka samarbeten med skolor, vård och omsorg och fritidsgårdar för att främja en tryggare och mer inkluderande fritidsmiljö.

VD Andreas Bengtsson kommenterar:

"By Mates fortsätter uppleva ett stort intresse från kommuner över hela landet. Vi får t.o.m. offertförfrågningar från kommuner som inte startat upphandling ännu. Detta är ett starkt bevis på vårt värde och den efterfrågan som finns för våra digitala lösningar. Genom att förlänga teckningsperioden kan vi bättre möta denna växande efterfrågan och fortsätta vår snabba expansion."

Ett steg mot en mer inkluderande framtid: By Mates AB (publ) har genom sina digitala fritidsgårdar visat en stark förmåga att skapa meningsfulla och engagerande aktiviteter för ungdomar, vilket bidrar till att motverka utanförskap och främja positiv social utveckling.

Inbjudan till investerare: By Mates AB (publ) inbjuder nu investerare att delta i denna nyemission och vara en del av företagets fortsatta resa mot att förändra landskapet för ungdomsverksamhet. Detta är en unik möjlighet att investera i ett företag som ligger i framkant av social innovation och digital transformation inom ungdomsfritidssektorn.

För mer information om nyemissionen och hur man investerar, vänligen besök vår hemsida www.bymates.com/investera eller kontakta oss direkt. IR@mates.gg

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Andreas Bengtsson, VD
E-post: andreas@mates.gg