By Mates AB(publ) levererar digital fritidsgård till Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning

Stockholm, 09-04-2024

By Mates AB(publ) är glada att tillkännage leveransen av en ny digital fritidsgård till Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning, avsedd för ungdomar i Hässelby-Vällingby stadsdelsområde.

"Vi är stolta över att kunna leverera denna innovativa lösning till Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning. Den digitala fritiden kommer att göra fritidsaktiviteter mer tillgängliga och skapa en trygg och inkluderande miljö för ungdomarna. Dessutom ser vi det som en viktig kunskapsfrämjande plattform för ungdomars första CV eller vidare studier," säger Andreas Bengtson, VD för By Mates AB(publ).

En digital mötesplats i en trygg och inkluderande miljö

Den digitala fritidsgården fungerar som en virtuell mötesplats där ungdomar kan delta i olika aktiviteter online, inklusive gaming, tävlingar, kreativt skapande och livestreams. Ungdomarna har även möjlighet att ha samtal med kuratorer, socialarbetare och mentorer, allt i en trygg och inkluderande miljö.

Den digitala fritidsgården är öppen för alla ungdomar 13-17 år som har ett gårdskort på fritidsverksamheten. Fritidsledare kommer alltid att vara närvarande och övervaka den digitala fritidsgården för att säkerställa en trygg och trivsam miljö för alla deltagare.

Expansion och framtidsperspektiv

Denna lansering markerar starten på en snabb expansion av tjänsten Game Changer, där digital fritid i Hässelby-Vällingby är den första av många som följer. By Mates AB(publ) har en målsättning att signera 50 kontrakt med fritidsgårdar över hela Sverige under 2024.

Invigningsfest den 12 april

För att fira lanseringen bjuder vi in till en invigningsfest den 12 april på Tegelhögens fritidsgård! Det blir en dag fullspäckad med aktiviteter, tävlingar och en invigningsceremoni klockan 16.00. Under festen kommer vi även att visa upp för ytterligare enheter, politiker och myndigheter vad den digitala fritiden erbjuder och hur den fungerar. Detta är en öppen inbjudan och vi ser fram emot att få fira det här tillsammans med er!

Datum: 12 april, klockan 14.00–22.00.

Plats: Tegelhögens fritidsgård, Vittangigatan 22

Önskar ni delta vänligen OSA till: info@mates.gg

Välkomna!

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Andreas Bengtsson, VD
E-post: andreas@mates.gg