• By Mates AB/

By Mates AB(publ) och Stockholm Stad, Hässelby Vällingby, samarbetar för att främja digitala färdigheter och ungdomsaktivering genom gaming under Summerfun 2023.

Report this content

Stockholm, Sverige - By Mates i samarbete med Stockholm Stad, är stolta över att meddela en banbrytande ungdomsaktiveringsaktivitet med fokus på gaming. Initiativet syftar till att stärka unga individer, främja digitala färdigheter och lyfta fram de många fördelarna som gaming kan erbjuda, inklusive förbättrad engelska, samarbetsförmåga, programmering och andra värdefulla färdigheter som förhöjer en ung persons första CV.

Aktiviteten äger rum från den 12 juni till den 30 juni och detta engagerande och lärorika program kommer att koppla samman unga gamers med deras föredragna hobby för att erbjuda en plattform för personlig utveckling, kompetensutveckling och gemenskapsinteraktion. Genom att utnyttja kraften bakom gaming strävar By Mates och Stockholm Stad efter att överbrygga klyftan mellan fritidsaktiviteter och förvärvandet av värdefulla livskunskaper.

Ungdomsaktiveringsaktiviteten kommer att erbjuda ett brett utbud av spännande möjligheter för deltagarna att utforska olika aspekter av gaming, både som underhållning och som en ingång till värdefulla utbildningserfarenheter. Genom en serie interaktiva praktiska sessioner kommer unga individer att exponeras för en mängd digitala färdigheter och få möjlighet att utveckla en bred kompetensbas som kommer att gagna dem både personligt och yrkesmässigt.

"Vi är otroligt glada över att samarbeta med Stockholm Stad för att lansera detta unika initiativ", säger Gabriel Eriksson, COO på By Mates AB(publ). "Gaming har utvecklats till en kraftfull plattform som kan främja färdigheter som kritiskt tänkande, problemlösning, kommunikation och samarbete. Genom att använda gaming som attraktionskraft kan vi engagera unga individer i en aktivitet de brinner för samtidigt som vi rustar dem med värdefulla färdigheter för deras framtid."

Programmet kommer att erbjuda expertledda sessioner om ämnen som spelutveckling, programmering, streaming, spelanalys och onlinesäkerhet. Deltagarna kommer också att få möjlighet att delta i vänliga tävlingar, samarbetsövningar och mentorskapsprogram med erfarna yrkesverksamma inom spelbranschen och ungdomspedagoger.

Genom att dra nytta av gamingens popularitet och attraktionskraft är By Mates och Stockholm Stad engagerade i att bygga en generation av unga människor med digitala färdigheter som är rustade med viktiga livskunskaper och väl förberedda för framtidens utmaningar och möjligheter.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Andreas Bengtsson, VD
E-post: andreas@mates.gg