16 radhus i Gemenskapen, Motala, färdiga för inflyttning

Idag har Bygga Bostäder inflyttning i 16 nyproducerade radhus i Gemenskapen i Motala.

Norra Bråstorp, där Gemenskapen ligger, är ett nytt område i Motala med närhet till skolor, affärscentrum och en 4 kilometer lång sandstrand. Radhusen är samtliga på 99kvm med en öppen planlösning som är välisolerad med 3-glas och golvvärme i bottenvåning och badrum.

Som i alla bostäder från Bygga Bostäder får nyinflyttade en inflyttningspresent i form av antingen en platt-tv eller ljudsystem.

"Gemenskapen är det första färdigställda projektet vi gjort i Motala. Dessa 16 fina hem med närhet till affärscentrum och Varamobaden är förhoppningsvis bara början av vårt arbete att utveckla bostäder i Motala." - Säger bolagets vd Jonas Åkerman.

Bygga Bostäders vision är att vara en av Sveriges lönsammaste bostadsutvecklare av nya hem som alla vill bo i och som de allra flesta har råd att bo i. Sedan starten 2011 har vi utvecklat smarta, snabba byggprocesser för miljöeffektiva och standardiserade bostäder på mindre och medelstora orter i Sverige. Läs mer om våra pågående projekt på flera orter i Sverige på www.byggabostader.se.

Läs mer om projektet: http://www.gemenskapenmotala.se

Vid frågor, vänligen kontakta:

Alexander Elling,
Alexander.elling@byggabostader.se