36 nybyggda bostäder klara för inflyttning i Växjö

Idag är det inflyttning i BRF Vikaholm 2  i Växjö. Totalt kommer 72 bostadsrätter färdigställas av Bygga Bostäder.

Intresset för Bygga Bostäders lägenheter i Vikaholm, Växjö har varit stort och samtliga bostadsrätter såldes i god tid före inflyttningsdatum. Vikaholm är ett poulärt strövområde med hagar, ängar och skog ner mot Södra Bergundasjön. Projektet består av totalt 72 lägenheter på två till fyra rum med kök. Samtliga hus är utrustade med hiss.

”I takt med den snabbt ökande befolkningen i Växjö stad behövs nya bostäder. Det här är våra första färdigställda bostadsrätter i Växjö och ytterligare 36 lägenheter planeras klara för inflytt sommaren 2018. Projektet har gått mycket bra och vi är glada att se hur nöjda köparna är att få tillträde till sina nya hem och uppleva den höga byggstandarden. Det utvändiga arbetet kommer att färdigställas under sommaren.” Säger bolagets VD Jonas Åkerman.

För yttterligare information var god kontakta:

Hanna Lauritzen COO

+46 70-799 57 75,

hanna.lauritzen@byggabostader.se

Jonas Åkerman, VD

+46 76-196 55 02,

jonas.akerman@byggabostader.se

Bygga Bostäders vision är att vara en av Sveriges ledande bostadsutvecklare av nya hem som alla vill bo i och de flesta har råd att bo i. Detta åstadkommer vi genom effektiva byggprocesser av standardiserade bostäder med stor miljöhänsyn. Vi bygger i små och medelstora städer i Sverige.

I takt med den snabbt ökande befolkningen i Växjö stad behövs nya bostäder. Detta är våra första färdigställda bostadsrätter i Växjö och ytterligare 36 lägenheter planeras för inflytt till sommaren 2018. Projektet har gått mycket bra och vi är glada att se hur nöjda köparna är att få tillträde till sina nya hem och uppleva den höga byggstandarden. Det utvändiga arbetet kommer att färdigställas under sommaren.
VD Jonas Åkerman