45 nybyggda bostäder klara för inflyttning i Nyköping

Förra veckan var det inflyttning för första etappen i BRF Brandholmen i Nyköping. Totalt kommer 173 bostadsrätter av denna typ färdigställas i detta område av Bygga Bostäder.

Projektet består av totalt 173 flerbostadslägenheter på två till fyra rum och kök där samtliga hus är utrustade med hiss. Alla lägenheter är väl tilltagna med öppen planlösning och ljus inredning av hög kvalité. Bostäderna har antingen individuella uteplatser eller stora balkonger. Brandholmen ligger havsnära strax öster om centrala Nyköping

”Detta är vår första etapp av flerbostadshus som vi har färdigställt i Nyköping, där Bygga Bostäder tidigare byggt 40 radhuslägenheter. Nästa etapp om 45 lägenheter har tillträde i slutet av juni och de sista 83 lägenheterna tillträder under nästa år. Projektet har gått mycket bra och vi är glada att se hur nöjda köparna är att få tillträde till sina nya hem och uppleva de fina lägenheterna” säger bolagets tillförordnade VD Bertil Rydevik.

Bygga Bostäders vision är att vara en av Sveriges ledande bostadsutvecklare av nya hem som alla har råd att bo i. Detta åstadkommer vi genom snabba byggprocesser för miljöeffektiva och standardiserade bostäder på mindre och medelstora orter i Sverige.