Andra etappen av radhus i Brittsbo Ängar 3, Östersund, klara för inflyttning.

Idag står ytterligare 21 av totalt 49 nyproducerade radhus i Östersund klara för inflyttning.

Brittsbo Ängar ligger i ett barnvänligt område ca 5 km norr om Östersunds centrum där det för nuvarande finns, planeras och byggs både villor, radhus och bostadsrättslägenheter. Samtliga bostäder är på 99 kvm disponerade över två våningar med fri parkering för egen P-plats.

Projektet har gått mycket bra praktiskt trots väderomständigheterna med ett kallt Norrland. Markarbetena påbörjades i februari och husen levererades i början på maj. Inflyttningen kunde tidigareläggas två veckor och samtliga köpare valde att flytta in i sina lägenheter tidigare. Det utvändiga arbetet kommer färdigställas under maj månad.” Säger bolagets VD Jonas Åkerman.

Bygga Bostäders vision är att vara en av Sveriges ledande bostadsutvecklare av nya hem som alla har råd att bo i. Detta åstadkommer vi genom snabba byggprocesser för miljöeffektiva och standardiserade bostäder på mindre och medelstora orter i Sverige

För ytterligare information, var god kontakta:

Hanna Lauritzen, COO
+46 70-799 57 75,
Hanna.Lauritzen@byggabostader.se

Bygga Bostäder utvecklar, säljer och producerar prisvärda bostadsrätter av hög kvalité i standardiserade radhus och flerbostadshus. Bygga Bostäder har en unik position som nischaktör i mellanstora svenska städer där tillväxten och efterfrågan på bostäder är stark. Bygga Bostäder kontrollerar hela projekten från markprojektering, byggnation till slutbesiktning. I kombination med standardiserade bostäder medför detta effektiva processer och lägre byggrisk.

”Projektet har gått mycket bra praktiskt trots väderomständigheterna med ett kallt Norrland. Markarbetena påbörjades i februari och husen levererades i början på maj. Inflyttningen kunde tidigareläggas två veckor och samtliga köpare valde att flytta in i sina lägenheter tidigare. Det utvändiga arbetet kommer färdigställas under maj månad.”
Jonas Åkerman