Bygga Bostäder utser Helena Nordman-Knutson till ny styrelseledamot

CHR Bygga Bostäder Holding AB valde på extra bolagsstämma idag Helena Nordman-Knutson till ny styrelseledamot.

Helena Nordman-Knutson är Senior Director på kommunikationsbyrån Hallvarsson & Halvarsson och är styrelseledamot i börsnoterade Rejlers, CLX Communications och Alimak. Hon har tidigare varit finansanalytiker på Enskilda Securities, Orkla Securities och Öhman Fondkommission. Helena har en magisters examen i internationell politik från Helsingfors universitet och en magisterexamen i ekonomi från Svenska Handelshögskolan i Helsingfors.

”Helena Nordman-Knutson har en gedigen erfarenhet från kapitalmarknaden och från styrelsearbete i börsnoterade företag. Det ger henne en utmärkt bas för styrelsens arbete i Bygga Bostäder. Styrelsens och Bygga Bostäders fokus är att fortsätta växa snabbt. Vi ser en stor efterfrågan på nya hem i medelstora städer och har hittat en modell som gör oss konkurrenskraftiga och snabba”, säger Hadar Cars, ordförande i Bygga Bostäder.

Bygga Bostäders vision är att vara en av Sveriges ledande bostadsutvecklare av nya hem som alla har råd att bo i. Sedan starten 2011 har vi utvecklat smarta, snabba byggprocesser för miljöeffektiva och standardiserade bostäder på mindre och medelstora orter i Sverige. För våra kunder betyder det att de kan köpa ett nytt hem med lite bättre kvalitet än vanlig standard och att de kan flytta in lika snabbt som om de hade köpt ett gammalt hus.

Läs mer om våra pågående projekt i Örebro, Nyköping, Östersund m.fl. orter på www.byggabostader.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Jonas Åkerman, VD på telefon 076-196 55 02 eller e-post jonas.akerman@byggabostader.se

Hanna Lauritzen, CFO på telefon 070-799 57 75 eller e-post hanna.lauritzen@byggabostader.se

CHR Bygga Bostäder Holding AB