CHR Bygga Bostäder Holding AB (publ) emitterar företagsobligationer om 210 miljoner kronor

CHR Bygga Bostäder Holding AB (publ) (”Bygga Bostäder”) har emitterat säkerställda företagsobligationer om 210 miljoner kronor. Bygga Bostäder avser att ansöka om notering av obligationerna på Nasdaq Stockholm.

Obligationerna möttes av betydande intresse och allokerades främst till ett trettiotal nordiska investerare. Obligationerna emitteras under en total ram om 500 miljoner kronor och kommer att löpa på 4 år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 9,00%. Likviddag planeras till 5 juli 2017. Emissionslikviden avses användas i bolagets löpande verksamhet, inklusive refinansiering av befintliga lån och investeringar.

"Vi är mycket nöjda med det stora intresset från investerare. Obligationsemissionen är ett första steg för Bygga Bostäder att etablera sig på kapitalmarknaden och möjliggör fortsatt expansion." säger Jonas Åkerman, vd på Bygga Bostäder.

Arctic Securities har agerat finansiell rådgivare och Roschier har agerat legal rådgivare i samband med obligationsemissionen.

För frågor hänvisas till:

Johanna Clason, CFO

Telefon:070-6677840