CHR Bygga Bostäder Holding ABs VD Jonas Åkerman är sjukskriven. Bertil Rydevik har utsetts till tillförordnad VD

Bygga Bostäders VD Jonas Åkerman har sjukskrivits. Bertil Rydevik, styrelseledamot och tillika bolagets störste aktieägare, har tillfälligt utsetts till tillförordnad VD. Bertil Rydevik tar därmed över ledningsfunktionen under tiden för Jonas Åkermans sjukskrivning. Styrelsen bedömer att verksamheten inte kommer att påverkas av detta.

Styrelseordförande Hadar Cars kommenterar: ”Det är tråkigt att Jonas hälsa tvingar honom till en tids vila, men jag är glad att vi hittat en lösning där Bertil tillfälligt kan ingå i ledningen, vilket säkerställer både kontinuitet och kompetens. Vi önskar Jonas ett snabbt tillfrisknande.”

Bertil Rydevik har lång erfarenhet från den finansiella sektorn inom bland annat Lehman Brothers, Credit Suisse och Morgan Stanley samt som rådgivare till Carnegie Investment Bank, Renaissance Capital och Ondra Partners.

För ytterligare information var god kontakta:

Hadar Cars, Styrelseordförande

+46 735 445 845

hadar.cars@byggabostader.se

+46 763 145 985

Denna information är sådan information som CHR Bygga Bostäder Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 7 januari 2019 kl. 18:40 CET.