Johanna Clason ny CFO på Bygga Bostäder

Bostadsutvecklaren Bygga Bostäder har utsett Johanna Clason till ny CFO och medlem av Bygga Bostäders koncernledning. Johanna har mångårig erfarenhet från ledande positioner som treasurer och CFO i finanssektorn.

Johanna Clason tillträder måndagen 15 maj 2017 och kommer närmast från Nordax Group AB (publ) där hon är Group Treasurer och ingår i koncernledningen. På Nordax var hon med och genomförde börsnoteringen 2015 och hon har genomfört flera obligationsfinansieringar. Dessförinnan var Johanna CFO och medlem av koncernledningen på SBAB samt VD för SCBC. Johanna sitter i styrelsen för Spiltan Fonder och hon startade sin karriär på ABB 1989 efter civilekonomexamen på Handelshögskolan i Stockholm.

”Johanna har en gedigen och bred operationell erfarenhet. Jag är glad över att välkomna Johanna till Bygga Bostäder. Hennes erfarenhet som CFO och treasurer från den finansiella sektorn gör att hon blir ett starkt tillskott till ledningsgruppen”, säger Jonas Åkerman, VD Bygga Bostäder.

”Det ska bli spännande att få använda min samlade erfarenhet från finansbranschen som CFO i Bygga Bostäder. Jag ser fram emot att vara med i teamet som bygger, utvecklar och driver ett bolag med visionen att bli en av Sveriges ledande bostadsutvecklare”, säger Johanna Clason, ny CFO för Bygga Bostäder.

För mer information, vänligen kontakta:

Jonas Åkerman, VD

Telefon:076-196 55 02

E-post: jonas.akerman@byggabostader.se

Om Bygga Bostäder

PRESSMEDDELANDE i pdf↓

CHR Bygga Bostäder Holding AB (publ)

__________________________